Nu

16 feb t/m 21 jun 2024

Schatgraven in je eigen verleden

Werkplaats onder leiding van Sylvia Roes van de Toverpen

Iedereen draagt een eigen schatkist met zich mee. In deze werkplaats ga je via creatieve schrijftechnieken op zoek naar de parels en diamanten van je leven. Je krijgt iedere keer een ander onderwerp waar je vervolgens opdrachten over uitwerkt. Je merkt dat je door de oefeningen steeds meer herinneringen wakker maakt. Het zijn kleine thema’s die aan de orde komen, maar juist in kleine thema’s zitten de grote verhalen. Daarna deel je je verhaal met de groep, want het luisteren naar elkaar geeft herkenning en inspireert. Delen doe je overigens alleen als je dat wilt.

Je gaat 10 vrijdagmiddagen schatgraven in het Atelier van Museum Rijswijk.
Het museum is het voormalig woonhuis van de dichter Tollens en is als schrijvershuis een inspirerende plek waar heden en verleden samenkomen.

Data: 16 februari
             1 maart