Geweest

13 apr t/m 12 mei 2019

FOTOCLUB F70 55 JAAR
13 april | 12 mei

Fotoclub F70 bestaat 55 jaar en dat is aanleiding voor een jubileumtentoonstelling in Museum Rijswijk. Aan de hand van vijf verschillende thema’s presenteren de leden een grote diversiteit aan beelden en fotografische technieken.

F70 is een laagdrempelige fotoclub die zich richt op digitale fotografie. Niet alleen de startende amateurfotograaf maar ook de semiprofessionele fotograaf is welkom. Het ledenbestand bestaat uit 65 mannen en vrouwen met een passie voor de fotografie.

Anita Jubileum project F70 The Birds
Anita de Bok, 'The Birds'

Voor de jubileumtentoonstelling zijn vijf thema’s geselecteerd die elk op een bepaalde manier refereren aan 1963, het oprichtingsjaar van F70.

Het thema Verleden en Heden laat hedendaagse en soms heel bekende Rijswijkse beelden zien waarin op ingenieuze wijze bestaande foto’s uit de jaren zestig zijn opgenomen.

De fotografen van Beeld en Geluid hebben zich laten inspireren door oude songteksten en hebben daar een eigentijds beeld bij gemaakt.

Gevecht tegen het water toont de deltawerken die in de jaren zestig van start gingen na de watersnoodramp van 1953.

Het thema Architectuur zoomt in op enkele markante gebouwen in Rijswijk en Den Haag uit de periode 1960-65.

Creatief tenslotte, toont uiteenlopende fotografische technieken en een grote, uit 56 delen bestaande collage die speciaal voor de jubileumtentoonstelling is gemaakt.

Voor meer informatie: www.fotoclubf70.nl

Affiche Fotoclub F70