Verwacht

Workshop Papierknipkunst: Animal Farm

31 okt 2024

Workshop Papierknipkunst: Animal Farm

Maak kennis met de papierknipkunst

donderdag 31 oktober
14 - 16u
€20 incl materiaal
Aanmelden bij Astrid Huitker: educatie@museumrijswijk.nl

Rond het begin van onze jaartelling werd er al geknipt in China. Daar vandaan is dit ambacht onder andere via de zijderoute verspreidt over de hele wereld. We weten dat er in Nederland rond 1600 al werd geknipt.

In deze workshop start je met enkele knipoefeningen.
Met behulp van silhouetten van (boerderij)beesten maak je eerst een eigen ontwerp met als uitgangspunt het thema van de Papier Biënnale 2024: Animal Farm. Uiteindelijk knip je dit ontwerp en ga je naar huis met een mooi eigen geknipt kunstwerk. Daarnaast heb je een aantal technieken en handigheidjes geleerd waarmee je thuis verder kan.

De workshop wordt door de zeer enthousiaste en ervaren papierknipper Hanneke Visser gegeven. In de ochtend geeft Hanneke een workshop voor kind én volwassene. Hierover lees je meer hier.

Aanmelden bij Astrid Huitker: educatie@museumrijswijk.nl