Verwacht

10-13u
Elk niveau
€30 per persoon, inclusief entree en materiaal

Ontwikkel onder leiding van Biënnale kunstenaar Marcel van den Berg een eigen camouflage motief aan de hand van de herfstkleuren in de omgeving van het museum. De ochtend begint met een kleine wandeling in de tuin van het museum en daarna ga je buiten aan de slag met verf, stiften, lijm, papier (50x65cm), spuitbus etc. Het idee is niet om één werk te maken maar verschillende manieren van werken uit te proberen: schilderen, collage en/of tekenen. Daag jezelf uit om groot en snel te werken en zodoende nieuwe mogelijkheden te ontdekken. Marcel is een ervaren docent en begeleidt je hier in.

Marcel van den Berg laat zich in zijn eigen werk vaak inspireren door camouflage voorbeelden in de natuur. Hij wil het weer uit de militaire context halen en terugbrengen naar de oorsprong; namelijk abstractie van de natuur.

De workshop vindt plaats in de tuin van Museum Rijswijk. Het buiten werken in weer en wind maakt deze workshop nog meer een bijzondere ervaring. Hou daar rekening mee met je kleren. Mocht het té slecht zijn, kunnen we terecht in het Atelier van het museum.

Aanmelden via Astrid Huitker, educatie@museumrijswijk.nl

Meer over Marcel van den Berg via zijn website: www.marcelvandenberg.art