Geweest

Samen Kunst Kijken

6 nov 2022

Samen Kunst Kijken

Wat is er leuker dan samen naar een tentoonstelling gaan en samen bespreken wat je ziet? Samen zie je meer en met elkaar kom je dichter bij de kern van het werk dan alleen.
Deze samenkomsten duren een uur en zijn geen klassieke rondleidingen, je gaat echt samen aan de slag onder leiding van een ervaren en enthousiaste gespreksleider.

Bij deze ontmoetingen wordt de Visual Thinking Strategies gebruikt. Hierin staat het motto centraal: Permission to wonder.
Wat kun je wel en niet verwachten van Samen Kunst Kijken?

Niet

Een tour langs veel kunstwerken en dan (redelijk passief) luisteren naar wat de rondleider heeft te vertellen. Vaak herinner je je daar na enige tijd weinig van.

Wel

Uitgedaagd worden om actief de diepte in te gaan. Hoe? Door in een groep rustig de tijd te nemen om op een paar kunstwerken te concentreren. En dan van elkaar te horen wat je erin kunt ontdekken. Het levert verrassende perspectieven, die je niet snel vergeet. Daarnaast leert het je manieren om naar kunst te kijken die je vervolgens altijd toe kan passen.

'Ik heb de VTS rondleiding ervaren als een rustgevende/meditatieve manier van kunst kijken. Het was een open sfeer waarin iedereen zich vrij voelde om te delen. Ook nodigde het me uit om de tijd te nemen en écht goed te kijken naar wat er te zien is op de schilderijen.'

Wanneer:

-zondag 6 november om 15u

Voor wie:
Iedereen, kijkervaring of voorkennis niet nodig
Kosten:
€5 + museumentree (gratis met museumkaart, tijdens Biënnales eenmalige toeslag €5)
Aanmelden:
Ivm met een maximum aantal deelnemers geef je je op via educatie@museumrijswijk.nl (Astrid Huitker).

Samen Kunst Kijken doe je samen met Annemieke Fierinck.